jump to navigation

Helgen november 17, 2007

Posted by niijo in Tokyo.
trackback

Nu är det lördag. Om exakt två veckor sitter jag på ett flygplan.

Jag ska ha riktigt kul sista tiden, men det känns samtidigt skönt att snart återvända. Jag ser fram emot julgrejjer och att träffa folk i Stockholm.

Anyway, imorgon (söndag) tar jag tåget till Tokyo Disneyland vilket jag ser fram emot rätt mycket. Fredag nästa vecka åker jag med två japanska vänner till Fuji-san och innan dess ska jag lite smått fira min födelsedag för 20 år av livet.


Den här bilden tog jag vid ett väldigt mysigt tillfälle. Jag gick för mig själv mot en tågstation och tog den här vägen. Jag gick under Tokyo Edo Museum på kvällen och det var helt öde vilket gav mig en underbar känsla, mina ord räcker inte till för att beskriva hur jag upplevde stunden. Det var en slags skön och vacker tomhetskänsla.

Senare åt jag middag tillsammans med värdfamiljen på en restaurang som en före detta sumo-mästare grundat. Vi åt ”chaku nabe” (har jag för mig att det hette), vilket var väldigt gott. Det är inte så många japanska rätter jag tycker mycket om faktiskt.

Kommentarer»

1. Mits - november 17, 2007

Grymt med disneyland!
Men ännu grymmare med att du kommer hem om två veckor.:)


Kommentera

