jump to navigation

Tokyo Disneyland november 19, 2007

Posted by niijo in Tokyo.
trackback

På söndagmorgonen ringde klockan vid skoltid på morgonen. Snart bar det av mot Tokyo Disneyland! Värdfamiljen hade frågat om jag ordnat biljetter i förväg, vilket jag inte hade, därför kände jag mig inte helt säker på att vi skulle komma in. Men när vi väl kom dit var det en väldigt kort kö för att köpa biljetter så vi var inne i parken snart därefter.

Första attraktionen vi åkte hette Big Thunder Mountain. Det tog ungefär två timmar innan vi kom fram till slutet av kön, och attraktionen var definitivt inte värd att vänta så länge. Men övriga attraktioner som vi åkte under dagen och kvällen hade klart kortare kö, så vi hann med ganska mycket. Fast ibland gick man tydligen fel:

Det var väldigt mycket julgrejjer; pynt, julparad och så vidare. Nära ingången fanns ett väldigt stort fint träd.

Senare på kvällen ställde vi oss i kö till ”Space Mountain” (eller liknande namn) och bara att vänta på att få åka var en upplevelse. Allting är nämligen noga temalagt och de har arbetat hårt med att ordna en atmosfär i och omkring attraktionerna. Själva berg-och-dalbanan Space Mountain var inne i en väldigt futuristisk byggnad och från att man börjar köa till att man kommer fram omringas man av denna framtidskänsla. Det var en kul åktur som följdes av middag på ”Pan Galactic Pizza Port”

.

Dessutom färdades jag i båt genom Pirates of the Carribbean-världen (två gånger) samt köpte souvenirer. Bästa (?) köpet var en extremt cool (?) nightmare before christmas-julmössa. Mer bilder och förmodligen lite mer text kommer i nästa inlägg när jag har fler och bättre bilder.

Snart är resan slut, så börja räkna dagar nu därhemma och invänta min magnifika återkomst till Stockholm!

Kommentarer»

1. Daniel - november 19, 2007

Coolt ola, alla barns önskedröm, kommer ihåg hur gärna jag vile åka space mountain när jag va liten, fast i USA då. Vi har redan börjat räkna dagar härhemma 🙂

2. Mits - november 19, 2007

Tusan också. Jag tänkte ju just skriva att vi redan har börjat räkna dagarna…men en viss daniel hann vist före. Lät dock grymt kul på disney land


Kommentera

