jump to navigation

Intense november 25, 2007

Posted by niijo in Tokyo.
trackback

De senaste dygnen har varit händelserika. Nu ska jag försöka att på något sätt sammanfatta dem, i koronologisk ordning.

Torsdag var min födelsedag. Efter skolan gick omkring tio personer från skolan tillsammans till en trevlig restaurang för att äta, dricka och prata i omkring tre timmar. Det var väldigt trevligt och jag fick till och med några presenter, väldigt oväntat måste jag medge. Då några få weirdos kallar mig chocobo (en liten gul figur från Final Fantasyspelen) fick jag en sådan plushievariant som present. Torsdag var även sista skoldagen för en tjej i klassen så det var någon slags kombinerad födelsedags- och avskedslunch. Efteråt bar det av till Tokyo Tower tillsammans med fem vänner.


Kvällen avslutades med karaoke, vilket var väldigt lyckat. Alla testade och verkade väldigt nöjda med det hela efteråt!

Nästa dag, Fredag, gick jag upp vid halv 7 och kände mig mer än trött eftersom det blev ganska sent kvällen innan. Jag tog tåget till Odawara utanför Tokyo för att träffa två japanska vänner och sedan åka till Fuji-san. Vi åkte bil i några timmar för att besöka några platser vid foten av det 3776 meter höga berget, vilket är japans högsta. Den sista en och en halv timmen åkte vi uppåt men var ändå aldrig på själva berget. Platserna vi åkte till var däremot otroligt vackra, definitivt det häftigaste och finaste jag sett och upplevt i Japan. Sae-san och hennes pojkvän är jättetrevliga och det var extremt roligt och bra japanska-träning att prata med dem under dagen. I samband med att solen gick ner åkte tillbaka till Odawara där vi åt middag tillsammans med en av deras gemensamma vänner. Hela dagen var lyckad och jag är så glad att jag kunde göra det här. Jag återvände trött och en aning förkyld vid 12-tiden på fredagkvällen.


Under natten vaknade jag ibland och hörde folk gå omkring i huset men var för borta för att kunna förstå varför. Plötsligt ringer min mobiltelefon. Jag kravlar helt omtöcknad ur sängen och svarar. ”Varför har du inte svarat på mitt sms?” säger Mikael i luren. Jag förstår ingenting. ”Vaddå när skickade du ett sms till mig?” säger jag. Han svarar att det var ungefär tre timmar sedan. Jag tittar mot mina pappersdörrar som vanligtvis släpper in gott om ljus på morgonen men de är totalt mörka, lite för mörka förstod jag senare. Det var nämligen så att värdmamman dragit ner metallskyddet utanför så att absolut inget ljus släpptes in i rummet. Jag tittar på klockan, som visar halv fyra. ”Är klockan halv fyra på eftermiddagen!?” frågar jag. Han svarar att ja det är den, vad är det med det?

Så var den dagen nästan slut. Idag (söndag) är jag lyckligtvis i normal dygnsrytm igen, om än ganska så förkyld. Jag åkte till Kichijoji-stationen och gick runt i en park i det underbara vädret för att sedan köpa en cool tröja i en väldigt cool och originell tröjaffär. Sedan åt jag pannkakshamburgare, två pannkaksbitar med kött, egg, dressing och grönsaker emellan. Den här supermysiga söndagseftermiddagen avslutades på Starbucks Coffee med en cinnamon bread latte i handen. Himmelskt.


Kommentarer»

1. Daniel - november 25, 2007

Låter grymt häfigt ola. Grattis på födelsedagen :)!!

2. Oskar - november 25, 2007

pannkakshamburgare, så lustigt… dricker du kaffe?


Kommentera

